tuningstudio.fi

 

Snow Performance vesi-/metanoliruisktutusjärjestelmät autolehtien testeissä:

Tulokset puhuvat puolestaan

Tästä löydät joukon mielenkiintoisia auto- ja virityslehtien testejä Snow Performance -järjestelmistä. Auto- ja virityslehdet ovat testanneet Snow Performance - vesiruiskutusta ahkerasti.  Useimmat tulokset on ajettu vesi-/metanoliseoksella. Pitää muistaa, että vesiruiskutuksen jäähdyttävä vaikutus toimii myös pelkällä vedellä. Metanolin asemesta voidaan käyttää esim. lasinpesunestettä, jolla päästään samankaltaisiin tuloksiin. 

 

Snow Performance Stage II -järjestelmä GTI Magazinen testissä

GTI Magazine testasi moottorin optimoinnin ja vesiruiskutuksen yhteisvaikutusta. Täysi hyöty optimoinnista saatiin vasta, kun vesiruiskutus otettiin käyttöön.

Lataa tästä GTI:n juttu Matin Skoda Octavia RS 1.8T:n penkityksestä

 

Turbodiesel

Ahdettu diesel on tunnetusti suomalaisten suurta huvia. Samaa meinkinkiä löyty myös ison veden toiselta puolelta. Snow Performance on aktiivisesti mukana diesel-virityksessä. Holy Smoke!

 

Jenkki V8-dieselin kulutus putoaa 9,8%

Diesel World -lehti laittaa Snow Perfromance MPG Max -järjestelmän koetukselle. Testiajokkina Chevy Silverado 2008 6,6-litraisella LLM Duramax-dieselmoottorilla. Vakiona moottori puski 245 hv vetopyörätehot ja 556 jalkapaunaa vääntöä ahtopaineen ollessa 28 psi (1.93 bari). Projektin tavoitteena ei ollut huipputehon lisääminen, vaan moottorin taloudellisuuden parantaminen. Huipputehoa löytyi Snow-asennuksen jälkeen 297 hv. Samalla kulutus vaununvedossa putosi 9,3% ja pakolämmöt pysyvät paremmin turvalliselal alueella. Lataa artikkeli More Smiles per mile pdf-tiedostona.

 

Huipputehot lähes tuplaantuvat

Diesel World -lehti tutkii pakolämpöjen hallintaa dieselin virittämisen yhteydessä. Nyt on kyse isosta tehon lisäämisestä. Snow Performance Comp-One -järjestelmä. Dodgen nokalla jyrisevä Cummins puski vakiona 268 hv ja 520 lb/ft vääntömomentin maksimiahtopaineen ollessa 44,2 psi (3,0 bar). Snow Performance -järjestelmä kytkettynä tehoa irtosi 349 hv ja 614 lb/ft. Nyt maksimiahto nousi vaivattomasti 50,9 psi asti (3,5 bar) pakolämpöjen nousematta. Moottorin ohjelmointia muutettiin testin edetessä agressiivisemmaksi. Lopputulemana tehoa irtosi 492 hv!!! Lataa artikkeli, ja lue miten moottorin tehoja voitiin kasvattaa näin radikaalisti.

 

 

Turboahdettu bensamoottori

 

Vakion EVO X:n tehorajat löytyvät

Stage 3 MPG Max -järjestelmä digitaalisella ruiskutuksen ohjauksella. Testiautona Mitsubishi Lancer EVO X. Vakiona auto tuotti 326 hv. Moottorin optimoinnin jälkeen tehoa oli 347 hv, mutta Snow Performance MPG Max -järjestelmän käyttöönoton myötä tehoa tuli 370 hv - eikä nakutuksen häivääkään. Lue Modified -lehden artikkeli

 

Imprezan lämmönhallinta vesiruiskutuksen avulla

Subaru Imprezan lämmönhallinta Snow Performance Boost Cooler -vesiruiskutuksen avullaLue Modified-lehden juttu

 

Eniten hevosvoimia/Euro

Vesi-/metanoliruisktuksella voidaan autossa käyttää lähes samanlaista sytytysennakkoa ja ahtopainetta kuin kisabensalla ajettaessa. Kisabensa maksaa alkaen 4€ litra... metanolia sisältävä lasinpesuneste on merkittävästi halvempaa! Huomioi, että jenkkien 91-oktaaninen vastaa suunnilleen Suomen 98-oktaanista, Testiautona 2005-mallin Subaru Legacy.
"Water-methanol injection system may prove to be a great bang-for-the-buck investment in your forced-induction streetcar",
sanoo Import Perfromance -lehti testiartikkelissaan.

 

Korvaako vesiruiskutus kilpabensan?

Kysyy Grassroots Motorsports -lehti artikkelissaan. Lehti kutsuu itseään mainoslauseella "The hardcore Sports Car Magazine", ja artikkeli kuvaa hyvin lehden asennetta autoharrastukseen. Snow Performance Boost Cooler Stage 2 -sarja asennetaan uudenkarheaan Subaru Imprezaan. Sitten kypärä päähän, sääli on sairautta ja sora lentää. Selkeä, ja sopivan lyhyt artikkeli lehdessä, joka haluaa testata tuotteet todellisessa käyttöymjpäristössä. Lataa artikkeli pdf-tiedostona.

 

Kemiallinen välijäähdytys

Turbo & High Tech Perfomance -lehti testaa Boost Cooler -järjstelmiä Mitsubishin ja Hondan tehomalleissa. Sytytysennakkoa voitiin aikaistaa, ja seoksia päästiin laihentamaan optimaalisemmalle alueelle. Lue artikkeli pdf-tiedostosta.

 

Mekaanisesti ahdettu bensamoottori

 

Kompura-kasin tehot pompsahtavat

Mekaanisella ahtimella varustetun Ford Mustang GT:n imulämmöt nousevat nopeasti, eikä moottorin ja ahtimen kapasiteettia päästä täysillä hyödyntämään. Snow Performance Boost Cooler vesi-/metanoliruiskutus ratkasiee ongelman. Tuloksena 567 hevosvoiman tehot ja 462 jalkapaunaa vääntömomenttia. Avaa artikkeli tästä linkistä. Mukana paljon kuvia, sekä seikkaperäisen selostus asenuksesta.


1600 cc honda & Jacson Racing Roots-ahdin

Hot Compact & Imports -lehti paiskaa Hondaan Jackson Racingin mekaanisen ahtimen, ja Snow Performancen vesiruiskutuksen. Tulokset pienissä ja tehokkaissa moottoreissa alleviivaavat vesiruiskutuksen hyötysuhdetta parantavia ominaisuuksia.  Lataa artikkeli pdf-tiedostona.

 

 

Vapaastihengittävä moottori

Chrysler Power -lehti esittelee 440-kuutiotuuman MoPar-kasin. Sixpack-kaasaripakin alle on lisätty Snow Perfromance Stage 2 -järjestelmän vapaastihengittävä versio. Vesi-/metanolisuihkutus madaltaa kuumana käyvän viritetyn vaparin imulämpöjä, mahdollistaen paremman sylinteritäytöksen. Tuloksena on voimaa, kestävämpi moottori sekä pienempi bensalasku harrasteaoista. Ei paha!  Lataa artikkeli pdf-tiedostona tästä.

 

Vesiruiskutus vapaastihengittävässä 2,5-litraisessa bensamoottorissa, ja korkealla puristussuhteellaLue Nissan Sport -lehden artikkeli