tuningstudio.fi

Vaihtomoottorit

Hajosiko moottori, sylinterikansi, kampiakseli tai muu kriittinen osa?

Tilaa autoosi vaihtomoottori 24 kk takuulla

2000-luvulla moottoreiden suorituskyky- ja saastevaatimukset ovat tiukentuneet, ja  moottoreihin kohdistuva kuormitus on kasvanut huimasti. Yhä useammin vaurioitunut moottori pitää korjata kokonaan. Nykymoottoreiden tarkat toleranssit tekevät laadukkaan korjaustyön vaativammaksi kuin koskaan aikaisemmin.

Esim. vaurioituneen sylinterikannen vaihto uuteen tuottaa vain puoliksi korjatun moottorin.  Uusi kansi kuluneen alakerran päällä on riski. Huonoimmassa tapauksessa siitä voi seurata ohivuodon lisääntyminen, ja uusi moottorivaurio - nyt alakerran puolella.

Uusi moottori on usein järkevin - ja pitkässä juoksussa edullisin ratkaisu.

Klikkaa tästä ja pyydä tarjous MRT-vaihtomoottorista autoosi

 

Täysuudistettu vaihtomoottori on uudenveroinen - tai parempi

Osittaisen korjaamisen asemesta, hyvään autoon kannattaa vaihtaa täysuudistettu vaihtomoottori. Hollannissa valmistettu MRT-vaihtomoottori on luotettava ratkaisu:

  • 24 kk takuu koko moottorilla
  • Koneistukset tehdastoleransseja tarkemmilla CNC-koneilla
  • Kokenut ammattilainen kokoaa moottorin alusta loppuun (vrt, Porsche, Ferrari, kilpamoottoreiden valmistus)
  • Uusi, Euroopassa valmistettu, sylinterikansi yli 90% malleista
  • Kaikki omponentit tunnettujen laatumerkkien valikoimasta

Parhaat moottorit syntyvät yhdistämällä modernien CNC-ohjattujen työstökoneiden, ja taitavien ammattilaisten yhteistyö. Täysuudistettu MRT-vaihtomoottori on viimeistä komponenttia myöten läpikäyty, ja uudistettu moottori. Laadun merkiksi MRT myöntää moottoreilleen 24 kuukauden takuun.

 

Klikkaa tästä ja pyydä tarjous MRT-vaihtomoottorista autoosi

 

Vaihtomoottorin asennus on helppo projekti

Moottorin vaihto on työnä yksinkertaisempi kuin esim.i kansiremontti. Moottorin vaihto on suoraviivainen irrota-kiinnitä -projekti. Moni osaa vaihtaa moottorin itsekin. Vaihtomoottoriprojekti etenee näin:

  • Tilaa vaihtomoottori autosi tiedoilla
  • Moottori toimitetaan haluamaasi osoitteeseen
  • Irrota vanha moottori autosta, ja pura siitä apulaitteet irti
  • Kiinnitä apulaitteet uuteen moottoriin
  • Asenna uusi moottori autoon.
  • Merkitse huoltokirjaan moottorin vaihdon kilometrit ja talleta kuitit
  • Pakkaa vanha moottori ohjeiden mukaan
  • Vanha moottori noudetaan tehtaalle vaihto-osaksi
MRT-vaihtomoottorin mukana toimitetaan yksityiskohtainen tarkistuslista moottorin käyttöönottoon liittyvistä toimenpiteistä, ja tarkistuksista.

Vanha moottori lähtee tehtaalle vaihdokkina. Ennen palautusta, vanhasta moottori tulee pestä ja tyhjentää öljyt sekä nesteet. Lopuksi väsynyt voimanlähde pakataan vaihtomoottorin toimituspakkaukseen. Ilmoitus maahantuojalle, ja rahtiyhtiö hakee vaihtomoottorin pois. Helppoa!

 

Uusi moottori nostaa auton arvoa

Käytetyn auton arvo ei yleensä nouse. Uusi moottori on tästä poikkeus. Tunnetun tehtaan valmistama täysuudistettu vaihtomoottori on kertoo, että suhtaudut auton kunnossapitoon vakavasti. MRT-vaihtomoottorin 24 kk takuu jatkuu, vaikka auton omistaja vaihtuisi.

Nykyaikainen auto kestää käyttöä todella hyvin. Puoli miljoonaa kilometriä taittuu varmasti, kun auto pidetään kunnossa. Miksi hylkäisit hyvän auton? Vaihda nokalle uusi moottori, ja nauti halvoista kilometreistä.

 

Vaihtomoottorit kaikkiin yleisiin automerkkihin

Toimitamme korkealaatuiset MRT-vaihtomoottorit seuraaviin automerkkeihin: Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Dodge, Fiat, Ford, Hyundai, Isuzu, Jeep, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Smart, Ssangyong, Suzuki, Toyota, Volkswagen ja Volvo.

Pyydä tarjous MRT-vaihtomoottorista jo tänään!

 

Klikkaa tästä ja pyydä tarjous MRT-vaihtomoottorista autoosi

 

 

Lisätietoja MRT-vaihtomoottoreista 24 kuukauden takuulla:

asiakaspalvelu@TuningStudio.fi      ma-pe 10-17  045 1295 005

 

 
Mikä kuluttaa nykyaikaista moottoria?

Vaatimukset moottoreiden suorituskykyyn ovat kasvaneet jatkuavasti. Polttoaineenkulutuksen hillitsemiseksi on nykyaikaisten moottoreiden hyötysuhdetta parannettu huomattavan nopeasti mm. keventämällä liikkuvia massoja ja erityisesti käyttämällä ahtimia. Lisäksi moottoreiden saastepäästöjä on rajoitettu voimakkaasti. 

Nykymoottorit ovat suorituskykyisempiä, pienikulutuksisempia, samalla ja vihreämpiä kuin koskaan. Mutta ne myös kuluvat nopeammin, koska kaikki kolme vaatimusta lisäävät moottorin komponentteihin kohdistuvaa kuormitusta. Korkean hyötysuhteen omaavan moottorin lämpökuorma kohdistuu erityisesti sylinterikanteen, mäntiin ja varsinkin ylimmän männänrenkaan alueelle. Kevyemmät liikkuvat massat edellyttävät keveämpiä mäntiä, kapeampia männänrenkaita ja piempiä laakeripintoja - vähemmän massaa ja pintaa johon lämpö voisi siirtyä. 

Merkittävä kulumista lisäävä tekijä on autotehtaiden suosimat Long Life -öljyt. PItkän vaihtovälin öljyissä on katalysaattorin suojelemiseksi vähennetty voitelevien metallien, kuten sinkin pitoisuutta. Tästä johtuen Long Life -öjyjen ominaisuudet aikaisempaa heikommat. 

 

Vaihtomoottorin tehdasvalmistus

Vaihdossa tulevista vanhoista moottoreista voidaan uudelleenkäyttää kestävimmät komponentit, kuten lohko, kampiakseli ja kiertokanget eli ns. moottorin alakerta. Kaikki osat tarkastetaan, puhdistetaan ja huolletaan uudenveroisiksi.

Erittäin kuluvat osat, kuten sylinterikannet, venttiilit, männät ja pumput vaihdetaan uusiin osiin. MRT käyttää vain tunnettujen laatuvalmistajien komponentteja. Myös uudet komponentit tarkistetaan ennen hyväksymistä kokoonpanoon. Näin varmistetaan täysuudistetun moottorin virheetön laatu.

Klikkaa tästä ja pyydä tarjous MRT-vaihtomoottorista autoosi

 

Kampiakselin särötarkastetaan, puhdistetaan ja kaulat hiotaan ja kiillotetaan. Akselit tasapainotetaan tasaisen käynnin varmistamiseksi.

Lohkon runkolaakerilinja tarkistetaan ja oikaisataan vastuksettoman ja tasaisen käynnin varmistamiseksi.

Moottorikohtaiset kiertokankisarjat huolletaan: alasilman pyöreys tarkistetaan ja oikaistaan. Kankien pituus hiotaan tarkasti samaksi, ja tasapainot tarkistetaan. Tarkkojen toleranssivaatimusten vuoksi kiertokankien valmistaminen on monivaiheinen, ja toistuvaa mittausta vaativa työ.

Kiertokanien ylä- ja alasilmän mitat tarkistetaan CNC-mittalaitteella ennen koneistusta.

Sylinterit hoonataa kulumiseta aiheutuneiden muotovirheiden poistamiseksi. Viimeistelyhoonaus modernilla pallohoonilla. Sylinterilohkon yläpinta oikaistaan, ja hiotaan lähes kiiltäväksi nykyaikaista metallista kannentiivistettä varten. Käytetty lohko on usein tehdasuutta parempi lähtökohta kestävän moottorin perustaksi. Tämä johtuu siitä, että valurautaiseen lohkoon jääneet valujännitykset ovat lauenneet moottorin ensimmäisen käyttöjakson aikana

MRT-vaihtomoottoreihin asennetaan pääsääntöisesti tehdasuusi, Espanjassa valmistettava AMC-sylinterikansi. AMC on yksi euroopan johtavista sylinterikansien valmistajista. Silti MRT tarkistaa jokaisen kannen ennen asennusta täysuudistettuun vaihtomoottoriin.

MRT-vaihtomoottorin loppukokoonpanossa kokenut asentaja tarkistaa komponentit sekä visuaalisesti että mittalaitteilla. Moottori kootaan ja kirstetään ohjeiden mukaisiin momentteihin käyttäen kalibroituja momenttiavaimia. Kokoonpanosta huohletii alusta loppuun asti yksi henkilö. Tätä menetelmää käyttävät mm. Porsche, Ferrari, Aston Martin ja Cosworth - sekä käytännössä kaikki kilpamoottoreita valmistavat yritykset.

Klikkaa tästä ja pyydä tarjous MRT-vaihtomoottorista autoosi