tuningstudio.fi

Toimitus

Toimitukset TuningStudio.fi -kaupan asiakkaille

Toimitamme tuotteet pääosin suoraan valmistajan tai tukkurin varastosta Euroopan Unionin alueelta. Tavarantoimittajan sijainti vaikuttaa toimitusaikaan:

 

Toimitus Euroopasta

Pääosa tuotteista toimitetaan suoraan suurilta eurotukkureilta tai valmistajalta. Näissä tapauksissa toimitus etenee seuraavasti:

  1. Saat sähköpostiin tilausvahvistuksen ja vastaanotto-ohjeen. Ne osoittavat, että tilaus- ja maksuprosessit ovat toteutuneet asianmukaisesti.

  2. Tilaus siirtyy valmistajan/tukkurin järjestelmään sähköisenä toteutuspyyntönä.

  3. Tukkuri vahvistaa toteutuspyynnön, ja käynnistää toimituksen. Tuotteiden keräämisen ja pakkaamisen ja/tai valmistuksen jälkeen järjestelmä kutsuu logistiikkayhtiön noutamaan toimituksen.

  4. Paketin seurantanumero käyttöohjeineen lähetetään sähköpostilla, kun logistiikkayhtiö saa noutopyynnön.

  5. Nouto tapahtuu samana tai viimeistään seuraavana arkipäivänä. Noudosta tulee sähköpostiin tilauksen päivitys. Nyt tilaus on matkalla, ja voit seurata sen etenemistä logistiikkayhtiön kotisivuilta.

  6. Paketin suunniteltu jakelupäivä näkyy seurannassa yleensä noin kolme päivää ennen luovutusta. Varmista että paikalla on joku ottamassa toimitusta vastaan. Jos toimitusosoite, tai aika pitää muuttaa, sovi asiasta soittamalla pakettia kuljettavaan logistiikkayhtiön asiakaspalveluun.

  7. Muista tehdä vastaanottotarkastus

 

UPS-rahti Postin jakelussa

Itä- ja Pohjois-Suomessa sekä osassa Väli-Suomea UPS:n lähijakelusta vastaa Posti. Kun paketti siirtyy Postin jakeluun, näkyy UPS:n toimitusseurannassa merkintä ”Poikkeustilanne”. Samalla järjestelmään päivittyvä jakelupäivä siirtyy jopa viikolla eteenpäin.

ÄLÄ HÄTÄÄNNY. Tämä on UPS:n varotoimenpide, koska Postin toimitus ei ole yhtä särmää kuin UPS:n. Yleensä Postin kuski tuo paketin ovelle tai lähipostiin noin kahdessa päivässä ns. "Poikkeustilanne-ilmoituksen jälkeen". 

Huomio! Kun paketti on Postin jakelussa, kannattaa käydä päiväposti huolella läpi. Postin kuski käy ovella tarjoamassa pakettia, mutta ei soittele. Käytyään ovella Posti jättää pakettikortin, jolla tavaran saa noutaa lähipostista.

 

Toimitus kotimaisesta varastosta

Kotimaan toimitukset liikkuvat Matkahuollon rahdilla. Toimitusaika on yleensä kahdesta kolmeen päivää. 

Paikallinen Matkahuolto lähettää tekstiviestin, kun tilaus on noudettavissa.

 

TOIMITUKSEN VASTAANOTTAMINEN  **tärkeä**

Muista vastaanottotarkastus

Jos toimitusosoite, tai -aika pitää muuttaa, sovi asiasta soittamalla pakettia kuljettavaan logistiikkayhtiön asiakaspalveluun. Kts. vastaanotto-ohje

Asiakkaan tulee varmistaa, että tuotteiden saapuessa joku on paikalla vastaanottamassa ja tarkistamassa toimituksen. Katso kohta vastaanottotarkastus.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, logistiikkayhtiöllä ei ole velvollisuutta toimittaa tavaraa.

Mikäli vastaanottajaa tavoiteta seitsemän vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat toimittajille. Palautuksesta aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta, ja loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

 

Vastaanotto-ohje

Asiakkaan tekemä vastaanottotarkastus on toimituksen tärkein vaihe.

Siksi toimitamme tarkastuslistan muotoon laaditun vastaanotto-ohjeen tilausvahvistuksen yhteydessä. Tutustu ohjeeseen. Kannattaa tulostaa se valmiiksi, jotta vastaaotto käy joutuisasti.

Tilaajan velvollisuus on tarkastaa, että kuljetuspakkaus ja toimitussisältö ovat rahtikirjan/lähetteen mukaisia sekä vahingoittumattomia. Säilytä kuljetusasiakirjat.

 

Luovutustarkastus

Tavaran luovutuksen yhteydessä kuljettaja pyytää allekirjoitusta rahtikirjaan tai päätteeseen. ÄLÄ HÄTÄILE, tarkista ensin toimitus pintapuolisesti, ennen kuin allekirjoitat rahtikirjan (tai kannettavaan päätteeseen).

Kuskin kiireestä huolimatta, sinulla on oikeus, ja velvollisuus tarkistaa tavara ennen toimituksen vastaanottamista. Pakkauksen silmämääräinen tarkistus vie alle minuutin. Jos havaitset, että:

A) Pakkaus on vaurioitunut

B) Tuotteet ovat vaurioituneet

 

Jos tuote/pakkaus on vaurioitunut, toimi näin:

  • Kirjoita rahtikirjaan merkintä havaitusta vauriosta

  • Ota valokuva vauriokohteesta (yleiskuva + lähikuva, muista riittävä valaistus)

  • Allekirjoita rahtikirja, ja anna se kuljettajalle

  • Ota yhteyttä asiakaspalveluun.

 

Huomio!

Luovutustarkastus on tärkeä osa kaupankäyntiä. Se on ostajan, logistiikkayhtiön ja myyjän oikeusturvaa varmistava toimenpide. Ilman rahtikirjaan/lähetteeseen tehtyä merkintää, jää toimitushetkellä havaittavissa ollut vika asiakkaan vastuulle

 

Vastaanottotarkastus

Seuraavaksi on vastaaottotarkastuksen vuoro. Seuraa vastaanotto-ohjetta ja tarkista:

  • Saitko kaikki tilatut tuotteet

  • Onko mukana tarvittavat asiakirjat, kuten TÜV-todistukset

  • Käy läpi tuotteissa olevat tuotenumerot yms. tunnisteet saatteeseen ja tilausvahvistukseen

  • Vertaa toimitettuja tuotteita alkuperäisiin osiin

  • Tarkista ovatko pakkaukset ja tuotteet kunnossa

 

Tuotteiden kokeilemisen rajoitteet

  • Pakkauksen saa avata, ja tuotteet saa ottaa pois pakkauksesta

  • Tuotteita saa kevyesti sovitella ts. mallata paikalleen, mutta ei asentaa

  • Sähkölaitetta saa koestaa asianmukaisilla välineillä

  • Tuotteisiin ei saa tulla asennus- tai käyttöjälkiä.

     

Huomio! Esim. autoon asennettu jousi tai levityspala katsotaan käytetyksi tuotteeksi, koska asennus jättää aina selvät jäljet. Samoi, esim. maalipurkin avaaminen katsotaan käyttöönotoksi. Käytettyjä tuotteita ei oteta takaisin, eikä vaihdeta. Epäselvässä tilanteessa kannattaa soittaa ja kysyä. Me autamme mielellämme.  

Ymmärrämme, että eteen voi tulla tilanne, joissa kevyen sovittelun ja käyttöönoton raja on epäselvä. Tämän vuoksi meillä on asiakaspalvelu. Ota yhteyttä, ratkaistaan ongelma yhdessä.

 

Ongelmia tai kysyttävää - asiakaspalvelu auttaa

Pidä pää kylmänä – ongelmat ratkeavat parhaiten yhteistyöllä. Desibelit eivät ratkaise asioita.

Mikäli epäilet, että tuotteessa on ongelma, tai haluat kysyä lisätietoja, ota yhteys asiakaspalveluun, heti ensimmäisenä.

Meillä on osaava henkilökunta auttamassa sinua. Kun ihmiset tekevät, tulee aina yllätyksiä - usko pois, me kuulemme niistä aina ensimäisenä. Ota yhteys asiakaspalveluun, siitä se lähtee.

 

Toimitusaika

Toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Tuotteen tyypillinen toimitusaika mainitaan tuotetietojen yhteydessä. Erityisesti asiakastilauksesta valmistettavien tuotteiden kohdalla on huomioitava, että valmistajien kuormitus vaihtelee sesonkien mukaan, ja se vaikuttaa toimitusaikaan.

 

Toimituskulut

Tuotteiden toimituskulut määräytyy tuotteen painon ja kuljetusmatkan perusteella. Järjestelmä laskee toimituskulut logistiikkayhtiön vallitsevan rahtihinnaston mukaisesti. Kilpailutamme logistiikkayhtiöitä aktiivisesti, jotta toimituskulut pysyvät kurissa.