tuningstudio.fi

UUTISET

Supersport toisti menestyksen AutoBild-lehden testissä:

Edullinen Supersport on nopeapi kuin Bilstein

Saksalainen autolehti AutoBild Sportscars testasi huhtikuun 2014 numerossaan useita alustasarjoja. Testiautona oli VW Golf GTI MK 7, ja testiratana Contineltal -rengastehtaan testirata. Ennen testi saksalainen VAG-tuningiin erikoistunut yritys ABT viritti Golfista lisätehoa ohjelmoinnin ja pakoputkiston avulla. Myös aerodynamiikkaa päivitettiin.
 
AutoBild Sportscars arvosteli alustasarjojen työnjälkeä, madallusken toteutumisen, yleisen ajomukavuuden ja kierrosajat. Testit ajettiin kuivassa kelissä, 20 asteen lämpötilassa Continentalin 3345 metrin radalla. Baana on yhditelmä nopeita ja hitaita kaarteita sisältäen kaksi hyvin nopeaa osuutta. Testi toteutettiin vertailuna, jossa kaksi coiloveria , kaksi alustasarjaa ja kolme jousisarjaa ottivat mittaa toisistaa AutoBild-lehden ja Continentalin ammattikuskien käsittelyssä. 
 
Supersport-alustasarja sai vastaansa yli kaksi kertaa kalliimman Bilstein B12 alustasarjan, jossa on Bilstein-iskarit ja Eibach-jouset. Supersport-alustasarja oli alustasrjoista NOPEAMPI ratakierroksella. Tämä kertoo Supersportin erinomaisesta ajettavuudesta, ja suorituskvystä ajettavuutta tiukasti erottelevalla radalla. Myös Supersportin laatu sai kehuja AutoBild Sportscarin testaajilta:madallus toteutui millin toleranssilla! Bilsteinin Eibach-jousien jättäessä keulan 10 mm ja perän 29 mm ilmoitettua madallusta ylemmäksi.
 

H&R piikkipaikalla

Ratakierroksella nopein oli H&R Monotube Coilover, jonka yksiputkiset iskuvaimentimet olivat parhaiten kotonaan radalla. Yllättävästi, toiseksi nopein oli H&R -madallusjousisarja (Golfin vakioiskareilla). Tämän jälkeen Supersport. Peränpitäjän oli halpa Lowtec-coilover, jolla ajettu kierrosaika oli vain marginaalisesti parempi kuin Golf GTI:n vakioalustalla ajettu aika. Kierrosajat ja rataprofiilit näet lataamalla alkuperäisen testiraportin allaolevasta linkistä.
 

Supersport toisti menestyksen

AutoBild Sportscars testasi alustasarjoja myös 2010 keväällä. Myös tuolloin Supersport sai kehuja suorituskyvystään ja työn laadusta. neljän vuoden aikana Supersport on kiristänyt panostustaan laatuu. Tulokset puhuvat puolestaaan: Supersport on tavoittamassa kärkeä. Saksan perinteisistä kärkimerkeistä toinen, Eibach jäi tässä testissä taase sekä suorituskyvyssä että yleisessä tuotelaadussa.
 

Lataa tästä linkistä AutoBild Sportscar-lehden testi (saksankielinen)

Supersport-alustasarjat löydät alustasarjat-kategoriasta