tuningstudio.fi

Palautus & vaihto

PALAUTUKSET JA VAIHDOT

Mikäli tilaus halutaan vaihtaa tai palauttaa, ota ensimmäisenä yhteys asiakaspalveluun.

Älä palauta tuotetta, ennenkuin asiasta on sovittu asiakaspalvelun kanssa.

 

Tuotteen palauttaminen & vaihto

Teillä on Kuluttajansuojalain mukainen tuotteiden oikeus palauttaa tilaamanne tuote. Huomioi, että oikeus palautukseen ja kaupan purkuun riippuu siitä miten tilattu tuote valmistetaan ja mistä se toimitetaan. Tämä mainitaan tuotekortissa.

  1. Kotimaasta toimitettavat varastotuotteet. Palautusoikeus on rajoittamaton 14 vrk aikana.

  2. Ulkomailta toimitettavat varastotuotteet. Palautusoikeus 14 vrk tietyin rajoituksin.

  3. Asiakastilauksesta valmistettava tuote. Kun valmistus on käynnistynyt, palautusoikeutta ei ole voimassa.

 

Asiakastilauksesta valmistettava tuote

Tilaustyönä valmistettavat ja asiakastilausten mukaan kokoonpantavat tuotteet. Kun tuotanto on käynnistetty, ei oikeutta kaupan purkamiseen/tuotteen palauttamiseen ole.

Virheelliset tuotteet luonnollisesti vaihdetaan sopiviin, ja takuu myönnetään myös tilaustuotteille.

GTS, H&R, MAD, AVO, Supersport, Napexx, Letronix ja MaxxTune -tuotteet, CG Performance, Competition Cluitch, Cover-Zone ja Carrelli – tuotteet sekä mm. korisarjat valmistetaaan asiakastilausten mukaan.

 

Palautusohje

Saatuasi asiakapalvelulta luvan palauttaa tuote, toimi seuraavien ohjeiden mukaan:

  1. Täytä palautuslomake kaupan verkkosivulla. Tulosta lomake, ja liitä se pakettiin. Muista tilinumero, se tarvitaan mahdollisen hyvityksen maksattamiseen.

  2. Tarkista, että palautettava tuote on käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa.

  3. Palauta kaikki toimitukseen kuuluvat osat, mukaanluettuna käyttöohjeet, TüV-todistukset, toimitetut työkalut yms.

  4. Pakkaa ja suojaa palautettavat tuotteet huolellisesti. Käytä vastaavaa pakettia, jossa tuote toimitettiin, ja sulje paketti huolellisesti. Palautuksen säilyminen ehjänä kuljetuksessa on asiakkaan vastuulla.

  5. Kirjoita paketin päälle osoitteeksi "ASIAKASPALAUTUS, ja sen kaupan nimi josta tuote on ostettu.

  6. Palauta tuote Matkahuollon rahtia käyttäen.

    Säilytä kuitti vähintään 3 kk ajan. Kuitti on tosite palautuksesta. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista kopiot. Matkahuollon asiakaspalautuksesta saatava seurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

  7. Älä lähetä jälkivaatimuksella. Emme lunasta jälkivaatimuslähetyksiä.

 

Noudata palautusohjetta tarkasti

  1. Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti, tai sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Kustannukset palautuksessa vahingoittuneesta tuotteesta peritään asiakkaalta.

  2. Asiakas vastaa vastoin ohjeita tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista.

     

  3. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle. Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta.

     

  4. Verkkokauppa ei vastaa palautuskuluista sellaisten tuotteiden palautuksissa, jotka vaativat erilliskuljetusta tai jotka on kuljetettu asiakkaalle kotiinkuljetuksilla.


Tästä pääset palautuslomakkeeseen

 

PALAUTUSTEN NOPEUS

Vaihdoissa voi mennä aikaa, koska toimitukset tulevat useimmiten valmistajilta suoraan. Useimmiten myös vaihdettava pitää valmistaa ensin. Kun vaihdosta on sovittu, hoidamme asiat mahdollisimman nopeasti. Ikävä kyllä, faktaksi jää että vaihtaminen ottaa silti aikansa.

 

HYVITYKSET

Hyvitys maksetaan 30 päivän kuluessa palautettavan tuotteen vastaanottamisesta, tai siitä kun kaupan purkamisesta on sovittu. Saat sähköpostiin hyvityslaskun, jossa näkyy hyvityspäivä. Maksu tulee viimeistään 30 pv kuluessa hyvityslaskun päiväyksestä. Muista lähettää tilinumero, johon haluat palautuksen.

Kts. Kuluttajansuojalaki 6. luku §10 http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

 

FORCE MAJEURE

Ylittämätön este. Myyjä pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen, jos hinnoittelussa on tapahtunut oleellinen virhe. Edelleen, myyjä pidättää oikeuden peruuttaa tilaus, tai tarjota tilalle toista tuotetta, tai jos valmistaja ei pysty toimittamaan tilattua tuotetta kohtuullisessa ajassa.

Myyjä ei vastaa mahdollisista virheistä tai viiveistä, jotka aiheutuvat rahaliikennettä hoitavien pankkien, rahoitusyhtiöiden ja maksuliikenneyhtiöiden toiminnasta. Myyjä ei vastaa logistiikkayhtiöiden virheistä aiheutuvista viivytyksistä, tai niiden välillisistä vaikutuksista.

 

TILAUKSET ULKOMAILLE

Ulkomaan tilauksia eivät koske suomalaiset palautusohjeet, vaikka tilaaja olisi suomalainen. Ulkomaille lähetetyistä tilauksista palautus onnistuu vain, jos asiakas maksaa postikulut kumpaankin suuntaan, etukäteen.

 

TAKUU

Takuu vaihtelee tuotteesta ja valmistajasta riippuen. Takuu on ilmoitettu tuotetiedoissa.

Tuotteen valmistajan ilmoittama takuu voi olla pidempi kuin verkkokaupassa ilmoitettu takuu. Näissä tilanteissa verkkokaupassa ilmoitettu takuu on voimassa.